Best-Practice-Beispiel: 11. Klasse Englisch
- Ausgangslage: Abgeschlossene Sequenz (task sequence):
Erstellung eines Blogs für den Meinungsaustausch am Ende der Sequenz - Was nun zu tun war: Aufbereitung eines Onlineartikels für die Leistungserhebung
–> Einsatz von KI-Tools für die Aufbereitung weiterer Texte und für
das Generieren weiterer Aufgaben
Prompt 1:
Generate two questions on the text and write model solutions. Here is the Article: [copy & paste article]
Alternativer Tooltip: [Chat Pdf]
Laden Sie einfach das Pdf hoch und das KI-Tool entwirft Ihnen Fragen zum Text und Modellantworten.
Prompt 2:
Generate three creative writing tasks of 200 words for B1 learners and write model answers for the following article. Here is the article: [copy & paste article]
Hier das Ergebnis des Prompt 1 mit dem Tool [Chat GPT]:
- Write a short story about a young person who is struggling with the pressures of their generation, but finds solace in wearing slogan tees.
- Imagine you are a fashion designer who wants to create a new slogan tee for Gen Z. What message would your tee convey, and what design elements would you use to communicate that message?
- Write a letter to a fashion magazine explaining why you love slogan tees and what they mean to you.
Toll daran – das KI-Tool liefert Ihnen sogar Beispiellösungen. Die von Chat GPT generierten Beispiellösungen der oben genannten Kreativaufgaben können sich sehen lassen und können von der Lehrkraft im Handumdrehen adaptiert werden.
![](https://diplomer.de/wp-content/uploads/2023/11/CreativeTASK_FashionDesigner.png)
![](https://diplomer.de/wp-content/uploads/2023/11/CreativeTask_LetterToAFashionMagazine.png)
Lassen Sie das KI-Tool auch Analysefragen zum Text erstellen. Weitere Prompte:
- Analyse three stylistic devices and their effect which are used in the following article : [copy & paste article]
- Define the narrative perspective in the following excerpt. Describe the effect on the reader. This is the excerpt: [copy & paste excerpt]
- …
Beitrag erstellt:
Verena Plomer